WelkomDe verenigingDirigenten

Erik Kluin, woonachtig in Zevenaar, werd op 18 Oktober 1979 te Ugchelen geboren en begon zijn muzikale loopbaan op zijn 8e jaar bij de plaatselijke harmonie.
Op zijn zestiende werd Erik als 1e trombonist aangenomen bij het Trompetterkorps Bereden Wapens, een beroepsfanfare van de Koninklijke Landmacht. In deze periode ging hij tevens studeren aan het conservatorium van Arnhem met als hoofdvak klassiek trombone. In 2005 studeerde hij succesvol af.
Hij volgde masterclasses bij o.a. Christian Lindbergh en het Meridian Arts Ensemble en speelde o.a. bij Het Gelders Orkest, het Nationaal Jeugd Harmonieorkest, het Nationaal Jeugd Fanfareorkest, het Gelders Fanfareorkest en bij verschillende ad hoc symfonie orkesten. In 2005 is Erik cum laude afgestudeerd aan het conservatorium van Zwolle waar hij HaFaBra directie studeerde.
Sinds oktober 2012 is Erik dirigent bij KNA. Daarnaast is Erik ook als dirigent verbonden aan Brassband Kunst Naar Kracht in Goorn en drie fanfareorkesten, te weten Crescendo in Ratum en OBK in Westervoort. Naast het dirigeren is Erik freelance trombonist en werkt hij als trombonedocent bij verschillende muziekverenigingen. En sinds september 2015 is Erik dirigent van muziekvereniging de Vecht!

Printerversie